Brev:
Mad og dagsrytme - 7 mdr.
14. december 2009
Alder:
7 mdr.
Mad og dagsrytme - 7 mdr.
Hej igen Helen,
Så er tiden inde til endnu et spørgsmål. Denne gang er det angående mad og dagsrytmen.
Vores dag ser sådanne ud:
Op kl 6.45-7.00
- 200 ml mme
Sover igen fra 8.30/8.45 til 10, hvor de vågner selv og får:
- Mos af kartofler + dagens grønt og fisk/kød
- 90 ml mme
Hygger
kl 12.20
- 200 ml mme
Sover fra kl 13 - 16, vækkes og får
- 120 ml mme
- frugtmos blandet i majs eller ris mel
Så prøver vi at spise..
Kl. 19 får de
- 200 ml mme
Kl 20 lægger vi dem ind. Falder i søvn omkring 21.
Spørgsmål og tvivlen lyder: (De er 7 mdr., og vi begyndte med skemad da de var ca 5 mdr)
- Skal mosen eller flasken være 'hovedmåltidet, når de får grød eller mos?
- Hvis de spiser 3/4 dl, skal jeg så droppe mme?
- Hvis de kun spiser et par skefulde, skal jeg stadig droppe mme, eller kompensere for det de ikke spiser?
- (Ved maden kl 10.) Jeg prøver at lave mosen lidt grovere i det nu, men tænker hvad er næste trin? På sigt skal der rugbrødsmadder ind her, men hvad er den gyldne mellemvej, så de ikke går fra moset mad til rugbrød?
Overordnet er min tvivl:
- Hvor meget mme/døgn skal de have som 7 mdr, de får 810 ml mme/dag?
- Er det for meget; fjerner jeg en flaske eller skærer ned i mængden?
- Ser vores hverdag ellers fornuftig ud? Jeg kan godt lide den. Jeg har ca 2 timer om eftermiddagen, til mig selv: helt alene.
Du må meget gerne komme med alle de gode råd du har mht mad. Jeg føler vi er langt bagud med maden. Jeg har været så meget i tvivl, og synes det er SÅ uoverskueligt, og er derfor gået i stå. Med alle de forskellige hæfter, bøger, nettet og oplysninger, der er, kan jeg ikke finde rundt i det mere...
Håber du kan mærke min tvivl og forstå mine spørgsmål.
Mange gange tak på forhånd.
Kærlig hilsen
Louise